Netflix is een bedrijf dat aardig de zaakjes voor elkaar heeft. Hun social media game is op orde, ze proberen de gebruikservaring zo gladjes mogelijk te maken en hun content groeit iedere dag. Dat lijkt echter niet iedereen in te zien. Op de socialemediakanalen vind je een heel leger Rupsjes Nooitgenoeg en toetsenbordkrijgers.

Auteur: Ricardo Walinski

Een aankondiging van het nieuwe seizoen van Narcos (niet intrappen, ondanks Escobar: het is niet tof) op het Facebookaccount van Netflix Nederland levert zes reacties op, waarvan de eerste drie zeuren dat er te weinig nieuwe content online komt. Let wel: we hebben het hier over een abonneedienst die alleen al in 2016 31 nieuwe eigen producties (600 uur beeldmateriaal) uitbrengt, naast de duizenden uren aan videomateriaal die al online staan.

Waneer komt er weer een nieuwe down town Abbey?
Dat zou ik wel fijn vinden

Honderden uren aan films, van oud materiaal tot vrij recente blockbusters, staan zij en zij met tientallen seizoenen kwaliteitstelevisie. Een oneindige hoeveelheid documentaires, van natuurserie Planet Earth tot Chef’s Table tot Making a Murderer komt bovenop het fictionele deel. Dat is blijkbaar niet genoeg waar voor je geld. Als Netflix Inside Out promoot voor de jonge Sterres en Storms, zijn de papa’s en mama’s al in het toetsenbord geklommen: “waar is Frozen? Vanity had die pas 23x gezien en nu kan ze niet meer kijken. MOET IK DAN ZELF MIJN KIND OPVOEDEN?!!1??” (oké, dat laatste staat er niet. Maar ze denken het wel.)

Best netflix, kan iemand mij vertellen waarom er steeds films vanaf worden gehaald waar onder frozen en rapunzel. Mijn dochter vind dit erg jammer.

Lang las ik dit soort commentaren schouderophalend. Mensen roepen domme dingen op internet: niks nieuws, welkom in 2016. Toch schrik ik er de laatste tijd weer van. Dat ligt ook aan de toon. Constant dreigen voorgenoemde gebruikers hun abonnement op te zeggen. Dat is hun goed recht natuurlijk, iedereen kiest waar hij/zij die tien euro per maand aan uitgeeft, maar Netflix kampt met logische problemen: rechtenkwesties (en nog wat andere dingen, maar daarover hier meer).

zet je anders eens wat meer in voor NiEUWERE films in plaats van die social media shit, daar zijn we geen lid om geworden…

Met veel tamtam en notificatie Oceans 13 (UIT 2007!!) aankondigen slaat nergens op.

Ook missen jullie hele seizoenen van series.. kom op zeg! Lijkt Videoland wel, die hebben ook alleen oude zut.

Netflix is voor niet-originele content afhankelijk van de producent van het materiaal. Dat is vaak een filmstudio of groepje Hollywoodbonzen die hun investering zo snel mogelijk terug willen verdienen. Dat betekent eerst een lange bioscooprun/uitzending via traditionele televisiekanalen. Dan probeert men zo veel mogelijk dvd’s of blu-rays te slijten. Als die geldstroom opdroogt, dan proberen ze het aan een Comedy Central of RTL te verkopen, om in een oneindige herhalingscyclus te komen.

NETFLIX sucks elke keer dezelfde films. Niks nieuw

Pas als dat allemaal niet lukt, wordt Netflix interessant voor de eigenaren van het materiaal. Dat betekent geen splinternieuwe films (die moeten nog op blu-ray) of nieuwe afleveringen de dag na uitzending in de VS. Dat betekent geen HBO-series, want die wil HBO zelf in Nederland uitbrengen. Dat betekent dat je niet alles kunt krijgen voor een tientje in de maand. Dan kun je heel boos worden en je Vinex-woning in Enkhuizen kort en klein meppen, maar het is heel logisch. Je krijgt fucking veel aanbod voor tien euro (!!!) in de maand. Dat staat gelijk aan drieënhalf biertje, een bioscoopkaartje of een halve dvd.

Aanbod staat me niet aan, updates zijn niet veel beter, en betalen elke maand. Ik wil gerust elke maand een 10tje neerleggen, maar het aanbod moet gewoon beter. Dit is de reden waarom ik stopgezet heb.

Als je hier al geen tientje voor wil betalen, waarvoor dan wel? Zouden deze mensen dan HBO nemen voor €15,50 per maand? Zouden ze een bioscoopabonnement nemen voor €25 per maand? In beide gevallen betaal je meer voor minder. Ik denk dat ik het stiekem wel weet. Deze mensen gaan illegaal downloaden. Dat heb ik in mijn jongere jaren ook een tijdje gedaan, voordat Netflix bestond en je echt moeite moest doen om kwaliteit te zien.

ik heb nog nooit 1 echt grote serie in jullie aanbod gezien die echt goed is , daarvoor kan je beter via kodi xmbc kijken dus op jullie stemmen ga ik zeker niet

Godzijdank ben ik er op tijd achter dat ik liever tien euro per maand betaal dan dat ik steel.